You are currently viewing על אנרגיה נשית, זכרית ואיך זה קשור לקיבוצים?

על אנרגיה נשית, זכרית ואיך זה קשור לקיבוצים?

היי אהובים ואהובות, 

יום האישה מאחורינו ואנחנו עדיין בימים לא פשוטים. 

כולנו שואלים את עצמנו המון שאלות על ההנהגה שלנו, על המלחמה, על נשים, גברים והבחירות של כולנו, כל הזמן. 

אז החלטתי לכתוב לכם מאמר קצר על האנרגיה שלנו. על ההבדל בין אנרגיה זכרית לאנרגיה נקבית ובעיקר, למה האנרגיה הנקבית שלנו כל כך חשובה? 

אתם מוזמנים לקרוא את המאמר האחרון שכתבנו על חדשות המלאכים ובו דיברנו קצת על אנרגיה נשית ועל החשיבות שלה, על הכיוון אליו הולך העולם ולמה פה בישראל זה עדיין קצת אחרת. 

אבל לפני כן, מה בכלל ההבדל בין אנרגיה זכרית לאנרגיה נקבית ואיך זה בא לידי ביטוי? והאם באמת מדובר רק בהבדל בין נשים לגברים?

נתחיל מההתחלה:

האנרגיה הגברית/ הזכרית היא אנרגיה שבנויה כמו חץ – היא משימתית מאוד, חותרת למטרה, דורסנית קצת אפילו. יש בה משהו שלא לוקח בחשבון את הסביבה.
לכן, אנחנו משתמשים בה במלחמה ובהשגת יעדים. לעיתים, אנחנו משתמשים (וגם משתמשות) בה גם בכל הקשור לכסף, לשאיפות, למטרות. האנרגיה הגברית, על פי רוב, מתנהלת בצורה אנליטית יותר. הגבר פועל מתוך הרצון לכבוש. היצר הזה לכבוש הופך אותו להרבה יותר ממוקד מטרה. 

לעומתה, האנרגיה הנשית/ הנקבית היא אנרגיה הרבה הרבה יותר מעגלית, מכילה, אוספת לתוכה ולוקחת בחשבון דברים נוספים חוץ מעצמה ובעיקר, מקבלת את ההבדל בינה לבין האחר.
לנו, הנשים יש את הרחם שלנו שנועדה להכיל בתוכה עובר, לשאת אותו ולאפשר לו התפתחות וגדילה. לעומתן, הגבר נועד לסמן, להשיג ובדרך להשגת המטרות שלו, יותר קשה לו לראות את מי שעומד בדרך, מי שזקוק להכלה ולהבנה. 

לכן,האנרגיה הנקבית היא המפתח לאחדות. 

מה הכוונה?

האנרגיה הנשית יודעת לראות את הייחודיות של האדם כיתרון. היא תדע להפיק מתוך אותה ייחודיות, אותו שוני את המיטב. לכן, היא תמיד תוביל מהלכים שיתופיים שאינם דורשים מכל אחד מהמשתתפים לשנות את עצמו. 

 

אנחנו, כבני אדם, נועדנו לחיות בקהילות ולפני שנגיע לשם, אנחנו צריכים לתת לאנרגיה הנקבית להוביל אותנו להנהגה מעגלית. 

הנהגה מעגלית היא הנהגה שכל הצדדים לוקחים בה חלק ומכבדים זה את זה. בלי ניסיון לשנות אחד את השני, לרמוס ולהגן על עצמנו  בכל מחיר. כרגע, בממשלה שלנו כשאנוי מתנהלים כקואליציה-אופוזיציה, הצד שאינו בשלטון בעיקר מנסה לסקל את המהלכים של מי שבשלטון.  הנהגה מעגלית נועדה לתת לכל צד תקופה קצרה לטפל בדברים שחשובים לו, בתמיכה והבנה. כך, תביא ההנהגה המעגלית את כולנו לחיות בקהילות. וגם שם, כדי לא לחזור על טעויות עבר, האנרגיה הנקבית חשובה מאוד. 

דמיינו קיבוץ, קהילה שיתופית שכל אחד ואחד מהחברים בה הוא חלק פעיל מהצמיחה שלה. בתוך הקיבוץ יש חבר שרוצה להיות מוזיקאי. הוא מוכשר וחרוץ בתחום. בקיבוץ, כבר יש מורה למוזיקה אבל אותו חבר ממש אוהב את התחום, הוא רוצה לתרום, הוא רוצה להיות חלק אבל חשוב לו שזה יהיה בתחום שהוא אוהב.

במקרה כזה, כמו שקרה עד היום, האנרגיה הגברית תחליט לבטל את הצורך של אותו חבר. היא תגיד לו למלא את התפקידים שעדיין נדרשים – אופה, כובס, חקלאי וכו'… כי כבר יש מורה למוזיקה והקהילה "לא תרוויח מזה" 

קבלו עכשיו ובחינם סדרת סרטוני הדרכה לחיים של בחירה חופשית

באנרגיה הנקבית, ההנהגה תראה את הצורך של אותו פרט. היא תמצא פתרון יצירתי, תתפור לו במיוחד "חליפה", תפקיד שישרת את הקהילה כולה אבל יאפשר לאותו חבר להגשים את עצמו. 

האנרגיה הנקבית יכולה ליצור בין בני האדם אחדות ללא אחידות. היא לא תבקש מאנשים לשנות את עצמם כדי שתהיה אחדות ונוכל לחיות בשלום. כי זה לא באמת שלום, להפך.
כדי שיהיה שלום אמיתי, צריך לקבל את האחר כאחר. להבין שהוא לא הולך להפוך להיות אני. הוא לא ילך ויהפוך דומה לי יותר ויותר והוא גם לא ישתנה בהתאם לצרכים שלי או לצרכים של החברה. כל אדם, כל פרט הוא יחודי ומלא בפני עצמו ולא משמש כפונקציה לטובת הכלל. הוא נשאר כפי שהוא, במקום שהוא ועליי ללמוד לקבל אותו, להכיל אותו.

אנחנו, כאנושות, הולכים ומתקרבים לאנרגיה הנקבית שלנו. גם גברים וגם נשים וגם החברה כולה. 

חשוב לי שתבינו שאני לא מדברת על נשים בהכרח. יש נשים רבות שהאנרגיה הזכרית מובילה אותן. הן מובילות את חייהן ואת הסובבים אותן מתוך שאפתנות, משימתיות ואפילו דורסנות והן מגיעות ליעד שלהן בכל מחיר, בלי להצליח לראות את הסביבה, להכיל, לתת מקום לשוני. 

לעומת זאת, יש גברים שמצטיינים בלהכיל, בלהקשיב, בלכבד את השוני. 

כאשר אנחנו, כאנושות, נחיה בשלום, בקהילות שטובות לנו ומתאימות לנו אנחנו נהיה חייבים לתת מקום לאנרגיה הנקבית שלנו, לאחדות ואהבה על פני הגנה ולוחמנות.

שיהיה לנו יום האישה שמח. 

מוזמנים להצטרף אלינו למסרים רוחניים,לקהילת ברקת ומאמרים נוספים שיעזרו לנו להבין את האנרגיה שלנו ושל העולם שלנו. 

ואני רוצה לספר לכם על  קהילה שלנו יש, קהילת ברקת- קהילה בה אנו תומכים שם אחד בשני ו ועוברים יחד תהליכים רוחניים ועוצמתיים לריפוי. הקהילה הוקמה בקורונה, כדי לקבל תמיכה הדדית בין אנשים עם שפה משותפת. מוזמנים ללחוץ כאן לפרטים נוספים ולהצטרפות-

https://bareket-live.co.il/bareket_community/

אוהבת, רקפת. 

 

מוזמנים לשתף חברים נוספים על ידי לחיצה על הכפתורים מטה

פייסבוק
וואטסאפ
טלגרם
טוייטר

מאמרים

מסרים

המסר השבועי 19.5.2024

מסר שבועי מפי מנהיגי העולם יום ראשון, 19.5.2024 הבוקר הגיעו אלינו מנהיגי העולם, והסבירו לנו כמה כוח השפעה יש לנו על המנהיגים הנוכחיים שלנו, ונתנו לנו משימה לבצע ממש עכשיו

קרא עוד »

המסר השבועי 12.5.24

יום ראשון 12.5.2024, המסר השבועי מפי מיכאל המלאך הבוקר הגיע אלינו המלאך מיכאל, רגע לפני ערב יום הזיכרון, והעמיק לגבי האחריות הגדולה שיש לנו על האנושות כולה ונתן לנו משימה

קרא עוד »

המסר השבועי 5.5.24

מסר שבועי מפי הרמב"ם  הבוקר הגיעו אלינו הרמב"ם והסבירה לנו כיצד חיוך משפיע על הגוף הפיזי ועל השכל וביקש מאיתנו לחייך דווקא בזמנים קשים. אירועים קרובים: 🌞חניכת ראש חודש אייר

קרא עוד »

המסר השבועי- 7.4.24

יום ראשון, 7.4.2024, מסר מפי מטטרון בנוכחות משה, ישו, מוחמד, מרים ומריה. הבוקר הגיע אלינו מטטרון, בנוכחות משה, ישו, מוחמד, מרים ומריה, עם אחד המסרים הכי משמעותיים שקיבלנו.מטטרון הסביר לנו

קרא עוד »

כתיבת תגובה