You are currently viewing השיעור הגדול ביותר של האנושות

השיעור הגדול ביותר של האנושות

היי אהובים, 

בחדשות המלאכים שבוע שעבר וגם במסרים השבועיים לאחרונה למדנו המון על מערכות יחסים. 

חשוב להבין שמערכות יחסים הן השיעור הכי משמעותי שיש לבריאה להציע לנו כאנושות. 

כבר במעמד הבריאה היה פיצול – הבורא והשכינה, האנרגיה הנקבית והזכרית עליהן דיברנו במאמרים הקודמים ועליהם דיברו איתנו במסרים רבים לאחרונה, גם בחניכת ראש חודש אדר ב'. 

הבורא הוא האנרגיה הזכרית – האנרגיה שמגנה עלינו, שמקדמת אותנו.

השכינה היא דווקא האנרגיה הנקבית – המכילה, ששומרת עלינו בתוכה ומאפשרת לנו ריפוי ותמיכה.

כבר שם, בפיצול הזה, התחילה מערכת יחסים בין שני גורמים ביקום. 

אבל מה זו בכלל מערכת יחסים? ואיך נכון להתייחס אליה?
למעשה, כל נוכחות של שני גורמים אחד ליד השני היא מערכת יחסים. גם אם הם בכלל לא משוחחים, גם אם הם לא מדברים.

בקורס תקשור אני תמיד אוהבת לשאול: "מה קורה אם נכנסתם לחדר ויש מאחוריכם תמונה שלא שמתם לב אליה? האם היא משפיעה עליכם?" התשובה היא כן! 

כי לתמונה הזאת, כמו לכל גורם ביקום יש תדר והוא מהדהד כל הזמן. ההדהוד שלו קדימה ואחורה נוגע בכל מה שנמצא מסביבו, כולל אותנו. הוא נוגע בהילה שלנו ומשפיע עלינו, על המשך היום שלנו, על איך שאנחנו מרגישים ועל הנשמה שלנו. ואנחנו מהדהדים אל אותו הדבר חזרה. 

לכן, אנחנו מנהלים תקשורת, מערכת יחסים עם כל דבר שנמצא סביבנו, גם אם בכלל לא שמנו לב אליו. 

זו הסיבה שאני מאוד נמנעת מלהגיע למקומות כמו "יד ושם". מעצם הנוכחות של סרטונים, עצמים ותמונות כואבות כל כך סביבנו האנרגיה שלנו מושפעת וכואבת. 

וכל זה תקף אפילו עוד יותר כשמדובר בבני אדם. כל תקשורת, במילים או שלא במילים, עם בן אדם אחר היא כמו חץ. ולא חץ דורסני שנועד לפגוע אלא כמו מחט שרוקמת יחד את שני האנשים שבמערכת היחסים, חץ שיש לו אפקט ענק על הבן אדם איתו אנחנו באינטרקציה. 

במצב כזה, כשאין בינינו ויכוח, כשמערכת היחסית בהסכמה וכל הקשר מתנהל בתקשורת בריאה, אנחנו יכולים ממש להיכנס אחד לחיים של השני מבלי שכל אחד מאיתנו מוותר על עצמו. אפילו תולעת בתוך העץ לא הופכת להיות חלק מהעץ. התולעת היא תולעת והעץ הוא עץ. הם לא הופכים לאותו גוף. למרות שיש ביניהם מערכת יחסים. 

קבלו עכשיו ובחינם סדרת סרטוני הדרכה לחיים של בחירה חופשית

אז מה קורה כאשר מערכת היחסית נתקלת בויכוח, או באי הסכמה ובשלב מסוים, כמו שקורה הרבה פעמים, אנחנו מפסיקים להקשיב. 

כשזה קורה, אנחנו עוטים על עצמנו עוד שכבת הגנה, עוד הפרדה. במקום שאנחנו והאדם שמולנו נלך ונתחבר יותר ויותר, אנחנו רק מפרידים בינינו. שכבת ההגנה של חוסר ההקשבה הולכת ונרקמת סביבנו ואנחנו יוצרים הפרדה וריחוק.

זה קורה כשבמהלך ויכוח אנחנו מרגישים שאנחנו כבר יודעים מה הצד השני הולך להגיד ולכן, אנחנו לא טורחים להקשיב לו. במקום הגישה על פיה אנחנו חושבים שאולי יש לנו משהו ללמוד ממנו, אולי נבין משהו חדש, אנחנו נאטמים ובעצם הויכוח ממשיך בראש שלנו אבל אנחנו כבר לא בהקשבה.

במסר השבועי בו קיבלתי את המסר הזה, ציינה מרים שחשוב שנזכור שגם הצד השני נאטם באותה שכבת הגנה כך שגם אם אנחנו אומרים מילים נוקבות בניסיון לשכנע את הצד השני בצדקת דרכנו, הוא לא יכול להקשיב. בדיוק מאותה סיבה שאנחנו לא יכולים להקשיב. וככה, המילים שאנחנו אומרים רק הולכות ונצברות סביבנו והופכות לעוד ועוד שכבות הגנה מפני הצד השני שאיתו אנחנו במערכת יחסים.

למעשה, נוצרת תנועה של ספירלה סביב עצמנו ללא חיבור לאחר. 

 

אז מה אפשר לעשות?

כשאנחנו מרגישים שהויכוח מתלהט קצת, שקשה לנו להקשיב, שהצד השני הולך להגיד משהו שאנחנו כבר מכירים ואין לנו צורך להקשיב לו – עצרו! 

הניחו את היד על העין השלישית שלכם ונשמו עמוק. 

אחר כך, הניחו את אותה היד על הפה ונשמו עמוק.

ואז הניחו יד על הלב שלכם ונשמו עמוק. 

בסוף, הטו את האוזניים להקשבה לצד השני. 

ההקשבה הזו תשנה את כל מערכת היחסים שלכם.
דרך העין השלישית תוכלו לראות את האנרגיה של מי שעומד מולכם ולזכור שגם הוא ניצוץ אלוהי, יצירת הבורא. כשהיד על הפה, תוכלו להזכיר לעצמכם לא למלא את האנרגיה סביבכם במילים שבכלל לא משפיעות על הצד השני כי באנרגיה שלו הוא פשוט לא יכול לקבל את המילים שלך, כי אולי הוא מותש, אולי הוא כועס, אולי כרגע הוא לא יכול לקבל את המילים שלכם.
הנחת האצבע על הפה תזכיר לנו לחכות רגע עם המילים שלנו. אולי הצד השני לא זקוק להם כרגע, אולי הוא לא יכול להכיל ואולי אנחנו לא יכולים לבחור אותם נכון .

אחר כך, נניח את האצבע על הלב כדי שנדע להקשיב מהלב ולא מהאוזניים. בלי לנסות לפתור את הבעיות של הצד השני, בלי לתקן אותו. רק בהבנה ובהקשבה ובהתבוננות פנימה: האם אני אומר מילים שמועילות לצד השני.

 

כשאנחנו עושים את כל הצעדים האלה, אנחנו יכולים לפתור באמצעות ההקשבה את מערכות היחסים שלנו, את הנוכחות שלנו בתוך הבית.

חושב לזכור שכשאנחנו מתרגלים הקשבה אמיתית וכנה אנחנו משדרים את התדר הזה גם למקבלי ההחלטות במדינה שלנו וגם לצד השני. 

ואם ניקח את זה למצב שלנו פה במדינה, היכולת שלנו להקשיב לאנשים שסובבים אותנו, למערכות היחסים שלנו, תביא ותשדר למקבלי ההחלטות שהפתרון טמון בהקשבה. מה יקרה אם נקשיב לצד השני? אם נבין מה הוא צריך ונחכה רגע עם להגיד את מה שאנחנו צריכים. רק נקשיב. וגם הצד השני, אותו דבר. 

האם המצב התמידי הזה של המלחמות חייב להיות ככה? אולי באמצעות ההקשבה נוכל ליצור את התפר הזה, את ההבנה שההפרדה יכולה להתקיים במערכת יחסים של הקשבה והכלה ולא בהכרח מלחמה. 

לכן, אני אומרת שמערכות יחסים הוא השיעור שמכיל בתוכו את כל החוכמה של היקום. כי הוא חולש על כל הרמות: 

כדי שעובר יווצר בבטן, צריכה להיות מערכת יחסים. 

כדי שנתקיים בעולם צריכה להיות מערכת יחסים.

גם הטבע מקיים מערכות יחסים.

וכן, כדי שנחיה בשלום וקהילות, צריכה להיות מערכת יחסים. 

אתם מוזמנים להצטרף אלינו לחדשות המלאכים לעוד שיעורים חשובים כל כך שהיקום רוצה שנלמד. בנוסף, מוזמנים  להצטרף לחניכות ראש החודש שבה אנחנו הולכים ומעמיקים יותר ויותר על נבכי היקום. 

אוהבת, רקפת. 

מוזמנים לשתף חברים נוספים על ידי לחיצה על הכפתורים מטה

פייסבוק
וואטסאפ
טלגרם
טוייטר

מאמרים

מסרים

המסר השבועי 5.5.24

מסר שבועי מפי הרמב"ם  הבוקר הגיעו אלינו הרמב"ם והסבירה לנו כיצד חיוך משפיע על הגוף הפיזי ועל השכל וביקש מאיתנו לחייך דווקא בזמנים קשים. אירועים קרובים: 🌞חניכת ראש חודש אייר

קרא עוד »

המסר השבועי- 7.4.24

יום ראשון, 7.4.2024, מסר מפי מטטרון בנוכחות משה, ישו, מוחמד, מרים ומריה. הבוקר הגיע אלינו מטטרון, בנוכחות משה, ישו, מוחמד, מרים ומריה, עם אחד המסרים הכי משמעותיים שקיבלנו.מטטרון הסביר לנו

קרא עוד »

המסר השבועי 24.3.2034

מסר שבועי מפי רבי נחמן מברסלב הבוקר הגיע אלינו רבי נחמן, לכבוד חג פורים ובתקופה של גלים אנרגטיים כל-כך חזקים, כדי להסביר לנו כמה חשובה המחילה כדי שנוכל לחיות באושר

קרא עוד »

המסר השבועי – 17.3.24

המסר השבועי מפי הרמב״ם הבוקר הגיע אלינו הרמב״ם, ודיבר איתנו על אנרגיות- האנרגיה הנשית, האנרגיה הזכרית, והכי חשוב- אנרגיית האהבה. המידע הזה הוא קריטי במסע שהאנושות עוברת, ובדרך שלנו לאחדות.

קרא עוד »

כתיבת תגובה