You are currently viewing גבולות- האם הם מגבילים אותי או שומרים עלי?

גבולות- האם הם מגבילים אותי או שומרים עלי?

האם יש גבול ליכולת שלנו בעולם הזה? האם אנחנו יכולים להשיג כל דבר שנרצה בקלות ובלי מאמץ? ואיך כל זה קשור לאמונה עצמית ולגבולות.

כשהייתי ילדה הייתי מסתכלת לשמיים ואומרת שהם תפאורה יפה. לא תפסתי אותם בשנות הילדות שלי כגבול שאי אפשר להגיע אליו והאמנתי באמת ובתמים שאם אני רוצה לטוס אני יכולה לעשות את זה בקלות – פשוט בגלל שאני רוצה.

 באופן כללי כשאני חושבת על כך, כילדים האמונה שלנו בעצמנו גדולה הרבה יותר מאשר כאשר אנחנו מתבגרים. אנחנו מוכנים להתחייב על העתיד ולהבטיח לעצמנו שנהיה כל מה שנחפוץ מבלי לתהות על המחירים שנצטרך לשלם בדרך או על המאמץ שכרוך בכך. כולנו יודעים שעם הזמן המציאות הזאת משתנה והרבה פעמים אנחנו שמים לעצמנו גבולות ומחסומים בדרך, גם מבלי שהתכוונו לכך. זה יכול לקרות בגלל דברים שנאמרו לנו על ידי ההורים, מורים, חברים, או בגלל ניסיונות שלא צלחו בעבר. 

יותר מכך, בעקבות החווית הללו שאנחנו חווים בילדות ובמהלך החיים, אנחנו מאמצים תפיסות מסוימות על עצמנו שמונעות מאיתנו בחלק מהמקרים לממש את מלוא היכולות המרהיבות שלנו.  הגבולות שאנחנו שמים לעצמנו יכולים להיות קשורים ביחסים בין אישיים, בהתמודדות במקום העבודה, בהגשמת החלומות שלנו ובמקומות רבים נוספים.

החשיבות של הכרה בגבולות שלנו ועד כמה הם מנהלים אותנו אינה מופרזת אף פעם. יותר מכך, השיח על גבולות העצמי שלנו משתנה ומתעדכן לאורך השנים, יחד עם השינויים האישיים שאנחנו בעצמנו עוברים כבני אדם הנמצאים בהתפתחות מתמדת. אנחנו מציבים גבולות למען שמירה על הביטחון שלנו, הפרטיות שלנו, המרחב האישי שלנו, אבל באותה מידה אנחנו גם הרבה פעמים רוצים לצאת מאזור הנוחות שלנו ולאתגר את עצמנו ולצאת "אל מחוץ לגדר" אל המקומות שנראים לנו "גדולים" עלינו, בלתי אפשריים או מפחידים. הרבה פעמים כדי להצליח ללכת אל מעבר לעצמנו ולגבולות ששמנו לנו, אנחנו צריכים לשאול את השאלה "האם אני מצליחה לזהות את האמונות שחוסמות אותי" שכן, הרבה פעמים אנחנו נציב לעצמנו גבולות קרוב מדי או רחוק מדי כתוצאה מאמונה מסוימת שמנהלת אותנו ומשפיעה על תפיסת המציאות ועל ההתנהלות שלנו בעולם. כשאנחנו רוצים להגשים חלומות, ליצור מציאות חדשה או לעשות קפיצת התפתחות אישית ורוחנית, אנחנו לרוב נדרשים להתרחב אל מעבר לגבולות הרגילים שלנו. כשאנחנו מסכימים לעשות את זה, לפעמים נרגיש שכמו במטה קסם, משהו מאוד עמוק ויסודי השתנה בחיינו. 

 

קבלו עכשיו ובחינם סדרת סרטוני הדרכה כרטיס הכניסה שלכם לעולם הרוחני.

גבולות כשיעורים נשמתיים

הרבה מאוד פעמים אנחנו עלולים לגלות, שיש לנו שיעורים נשמתיים שלנו הקשורים בגבולות. חשוב מאוד שנזהה את השיעור הזה,  מכיוון שטמון בו מפתח רב עוצמה להתפתחות האישית והנשמתית שלנו. הגבולות שלנו הם חלק מההגדרה העצמית שלנו והם נועדו כדי לשמור עלינו וכדי לאפשר לנו להתנהל מתוך המקום הבטוח שלנו. יחד עם זאת, כשאנחנו מזהים שיש לנו שיעור נשמתי בנושא גבולות, משמעות הדבר היא שאנחנו צריכים לברר האם אנחנו נמצאים במקום בו הגבולות שלנו פרוצים או דורכים על גבולות של מישהו אחר, או שאולי הם מעכבים אותנו מלצמוח וכדומה.

למשל, לאחת המטופלות שהגיעה אליי, היה שיעור שקשור ביכולת שלה לבטא את עצמה באופן שבו אחרים יוכלו להקשיב לה ולהכיל אותה. כשבדקנו מה השיעור הנשמתי שלה ראינו שהיא מתנגשת באופן קבוע עם גבולות של אנשים אחרים על ידי זה שהיא מתבטאת פעמים רבות בצורה בוטה, או מרימה קול ללא צורך וכדומה. היא הייתה צריכה ללמד את עצמה מחדש מהם הגבולות שלה בעולם מול עצמה ומול אנשים אחרים, מכיוון שבמצב שבו היא הגיעה אליי היא מצאה את עצמה בודדה וללא חברים. אף אחד לא רצה לבלות במחיצתה מכיוון שהיא הייתה שוב ושוב דורכת על גבולות של אחרים מבלי לראות את הכאב שהיא גורמת להם ואת חוסר הנעימות. זה היה שיעור מאוד מורכב עבורה מכיוון שהיא הייתה צריכה כמו ילדה קטנה להתחיל ללמוד מהתחלה להרגיש מה מרגישים אחרים במחיצתה ולהיות ערנית לסביבה שלה ולהשלכות שההתנהגות שלה מייצרת.

כשאנחנו מבינים את השיעור הנשמתי שטמון בשאלת הגבולות בחיינו, קל לנו הרבה יותר להתחיל לפעול ולשנות את המציאות של חיינו, מכיוון שאנחנו יכולים להבין שזאת משימה שהנשמה שלנו לקחה על עצמה עוד לפני שירדה לכאן כחלק מהמסע שלה. כאשר אנחנו נענים ומקבלים את השיעור הנשמתי שלנו, גם המציאות המיידית והיומיומית שלנו מתחילה לזוז, להשתנות ולהשתפר ואנחנו נרגיש הרבה יותר טוב עם עצמנו ועם הסביבה שלנו.

 גבולות האמונה שלנו

כמה פעמים הרגשתם שיש גבול לאמונה שלכם בעצמכם ובמה שאתם מסוגלים להשיג?

לפעמים, כשאני רוצה לעשות משהו ואני מרגישה שהוא גדול עד כדי כך שאני מרגישה קטנה מול זה, אני בודקת איפה אני צריכה להרחיב את הגבולות שלי בעצמי, בחיים, בעולם. אחד הדברים שעוזרים לעשות את זה, הוא להסתכל על אנשים שכבר הגיעו להישגים גדולים ומשמעותיים, זה מאפשר לי להרחיב את גבולות האמונה שלי בעצמי וביכולות שלי.

באחד המסרים שקיבלתי לאחרונה נאמר "תעריכו את עצמכם, תסתכלו על עצמכם כמו ילד שמסתכל בהערצה על מבוגר". עד כמה אתם האמנתם בעצמכם כשהייתם ילדים? האם היה משהו או מישהו שתמכו בכך או שהפריעו לכם להאמין בעצמכם בתמימות ובעוצמה?

 ככל שאני מלווה יותר ויותר אנשים אני מגלה שזאת שאלה שחשוב מאוד לשאול את עצמנו, היא מחזירה אותנו חזרה פנימה להתבוננות עמוקה אל עצמנו, אל הצעדים הראשונים שלנו בעולם. כשאנחנו שואלים את השאלה הזאת, אנחנו גם יכולים ללמוד על השיעורים שנדרשנו ושאנחנו עדיין צריכים לעבור כדי לצמוח ולהחזיר לעצמנו את אותה אמונה עצמית.

אחרי שקיבלתי את המסר הזה מהמלאכים, ישבתי עם עצמי כדי לחוש את ההרגשה הזאת שבה אני הילדה רקפת, מביטה על האישה הבוגרת שאני. אחד הדברים המדהימים שקרו לי היה שהילדה שבי הסתכלה עליי כאילו אני יכולה לעשות כל מה שאני רק רוצה, בלי מגבלות, בלי פחד ובלי עכבות. התחושה הזאת הייתה עוצמתית ומשמעותית, יכולתי ממש להרגיש איך הילדה הקטנה שבי עוזרת לי להרחיב את האמונה שלי ביכולת שלי להשיג את מה שאני חולמת עליו

גם האמונה שלנו בעצמנו וביכולות שלנו להגשים ולהביא את עצמנו במלואנו לעולם היא שיעור נשמתי שקשור ביכולת הביטוי והמימוש שלנו. . כשאנחנו מבינים את השיעור שטמון כאן, אנחנו יכולים להתחיל לעבוד על הרחבת גבולות האמונה שלנו בעצמנו, אנחנו יכולים להתחיל לעבוד על אומץ, תעוזה, נראות והגשמה.

אחת הדרכים הטובות ביותר להכיר ולבדוק עד כמה הגבולות שלנו נמצאים במקום הנכון היא, להקשיב למסרים שמגיעים מהנשמה שלנו. במיוחד כשאנחנו מרגישים תקיעות, חוסר שקט, בדידות וכדומה, חשוב שנשאל "מה בחיים שלי דורש התייחסות", "האם הגבולות שלי מגבילים אותי", "האם הם משרתים אותי".

אני תמיד אוהבת להזכיר, שכשאנחנו שואלים שאלות, אנחנו מזמינים את היקום להביא אלינו את התשובות הנכונות והן אכן מגיעות כשאנחנו בוחרים להקשיב לסימנים בחיינו.  גבולות הם שער התפתחות גדול עבורנו וככל שנסכים לעבור דרך השער הזה, כך נגלה שאנחנו מצליחים לממש, להגשים וליצור את החיים הטובים ביותר עבורנו.

 

מוזמנים לשתף חברים נוספים על ידי לחיצה על הכפתורים מטה

פייסבוק
וואטסאפ
טלגרם
טוייטר

מאמרים

מסרים

המסר השבועי 19.5.2024

מסר שבועי מפי מנהיגי העולם יום ראשון, 19.5.2024 הבוקר הגיעו אלינו מנהיגי העולם, והסבירו לנו כמה כוח השפעה יש לנו על המנהיגים הנוכחיים שלנו, ונתנו לנו משימה לבצע ממש עכשיו

קרא עוד »

המסר השבועי 12.5.24

יום ראשון 12.5.2024, המסר השבועי מפי מיכאל המלאך הבוקר הגיע אלינו המלאך מיכאל, רגע לפני ערב יום הזיכרון, והעמיק לגבי האחריות הגדולה שיש לנו על האנושות כולה ונתן לנו משימה

קרא עוד »

המסר השבועי 5.5.24

מסר שבועי מפי הרמב"ם  הבוקר הגיעו אלינו הרמב"ם והסבירה לנו כיצד חיוך משפיע על הגוף הפיזי ועל השכל וביקש מאיתנו לחייך דווקא בזמנים קשים. אירועים קרובים: 🌞חניכת ראש חודש אייר

קרא עוד »

המסר השבועי- 7.4.24

יום ראשון, 7.4.2024, מסר מפי מטטרון בנוכחות משה, ישו, מוחמד, מרים ומריה. הבוקר הגיע אלינו מטטרון, בנוכחות משה, ישו, מוחמד, מרים ומריה, עם אחד המסרים הכי משמעותיים שקיבלנו.מטטרון הסביר לנו

קרא עוד »

כתיבת תגובה