You are currently viewing על כוונה, תפילה והמיקום שביניהם

על כוונה, תפילה והמיקום שביניהם

"מימיני מיכאל, משמאלי גבריאל, מלפניי אוריאל, מאחוריי רפאל ומעליי שכינת האל"

זו תפילה שאני אומרת כל כך הרבה פעמים ביום, לימדתי אותה את הילדים שלי ורק עכשיו, לאחר כל המסרים המורכבים האלה על מיקומים ביקום שלנו, על כיווני השמיים, הבנתי מה בעצם אני אומרת. 

 

"מעליי שכינת האל." ממש מעל הראש, נחה לה האנרגיה הנקבית שאמורה להוביל אותנו בחיים, לאור כל התנועות, התנודות ולפעמים גם הטלטלות שאנחנו עוברים, שכינת האל מעלינו מובילה את הדרך ומראה לנו את החסדים לאורך היום. 

 

לתפילה שלנו יש משמעות רבה, היא מראה את הכיוון שאליו אנחנו רוצים להגיע, אבל מה קורה אם אנחנו לא מאמינים שמה שאנחנו מתפללים אליו יכול להתממש, לאן נעה אז התנועה של תדר התפילה?

 

במסרים האחרונים, ציינו המלאכים שכולנו מתפללים כל הזמן שהמלחמה תיגמר אבל השאלה היא האם אנחנו באמת מאמינים באמונה שלמה שהמלחמה יכולה להסתיים עכשיו ואם לא איך אפשר  להתפלל על משהו שאתה לא מאמין שיכול לקרות. וגם אם הוא כן יכול לקרות, מה יקרה אם התפילה תתממש? האם אנחנו נשיג את מה שאנחנו רוצים או את מה שאנחנו צריכים?

 

המלאכים מכוונים אותנו להתפלל לדברים בהם אנחנו כן מאמינים בהם. דברים שלעיתים עלולים להרגיש קטנים או "תפלים". לא סתם המילה "תפל" טמונה במילה "תפילה". לא בגלל שהתפילה חלילה תפלה, אלא בגלל שלפעמים, אנחנו רוצים שמשהו יקרה אבל לא מאמינים שהוא יכול לקרות ואז, אנחנו חייבים להסתכל, להודות ולהתפלל על הדברים הקטנים, החסדים שקורים כל יום. להתפלל על השמש שזורחת בחוץ הבוקר, על מערכות היחסים שלנו, על ההקשבה בינינו לבין עצמנו. 

ולא פחות חשוב מזה, לא להתפלל על הרע. גם כשאנחנו מודים על ההגנה על המדינה שלנו, חשוב שלא נודה על "הניצחון" או על כל פגיעה שנאלצת להתקיים מתוך ההגנה הזו. להתפלל על הדברים הטובים. על היומיום, על תחושת הביטחון שלנו. על זה נתפלל ולשם נביט. כי כמו שאנחנו כבר יודעים מהמסרים, המבט שלנו חייב להיות ממוקד על המקום אליו אנחנו רוצים להגיע. להתפלל על מה שיש, לא על מה שאין. כי כשנראה את מה שיש, נצליח להתמקד על מה אנחנו רוצים להרבות, לקדם ולא מה אנחנו רוצים שיפסק או שיעלם מהעולם. לכן, חשוב שנאחל ונתפלל רק לדברים טובים.

גם אם האיחול שלנו נועד ונוצר לבן אדם שקשה לנו לאחל לו משהו טוב, עדיף שנאחל למישהו אחר, שקל לנו לאחל לו טובה. 

 

למעשה, כל זמן שאנחנו ממוקדים על המקום אליו אנחנו רוצים להגיע והמבט שלנו הוא לכיוון התנועה המדויקת לנו, אנחנו יכולים להתפלל גם על דברים שנראים לנו רחוקים ואנחנו לא בטוחים שהם יכולים להתממש. 

 

בגלל שהמבט שלנו לכיון הנכון הוא כל כך חשוב, יש חשיבות ענקית לתפילה על משהו שבו אנחנו באמת מאמינים. למשל, אם אדם חולם להקים עסק אבל לא באמת מאמין שהוא יכול להשיג את זה, כאשר הוא יתפלל להשיג את העסק שהוא חולם להקים, מה שהוא יראה זה את הקשיים בדרך, את הבעיות, את הדברים שיקשו עליו להגשים את החלום שלו, את החלק הריק במקום לראות את ההתקדמות שלו, הצמיחה שלו בדרך להשגת העסק שלו. לכן, חשוב לא להתפלל על דברים רחוקים ובלתי מושגים אלא להתפלל על הגדלת הקיים ולהתמקד במה שיש, להגיד תודה על הקיים ולהתפלל על העתיד לבוא. 

קבלו עכשיו ובחינם סדרת סרטוני הדרכה לחיים של בחירה חופשית

אתן דוגמה נוספת מהחיים שלי.
במשך תקופה ארוכה חלמתי להגיע לרכוש בית פרטי. הפער בין החלום הרחוק הזה לבין המצב הכלכלי שבו היינו היה גדול, גדול מאוד. בתפילה על אותו הבית, למשל, הייתי צריכה כל יום להודות על ההתפתחות והצמיחה בדרך לשם, בדרך לבית המיוחל. 

לבסוף, גם הבית המיוחל הגיע אבל זה לקח הרבה זמן ותקופה ארוכה שהפער בין הרצוי והמצוי היה גדול. במצב כזה, זה היה כל כך חשוב שאני אראה את הקיים, שאמשיך להאמין שהבית הפרטי שאני כל כך רוצה ומייחלת נמצא שם איפשהו ומחכה לי. ידעתי שהדבר הזה קיים עבורי ולכן, יכולתי להודות עליו. 

 

ואם נחזיר אותנו למלחמה שפוקדת אותנו. סיום המלחמה, החיים בשלום ובקהילות נראה כל כך רחוק שנראה שאנחנו לא יכולים לדמיין אותו. הרבה אנשים ממקדים את התפילה על החלקים במלחמה שחייבים להתקיים, על הסבל שהיא גוררת ואולי אפילו על מלחמות שיגררו אחריה. הסיבה לכך היא כי אנחנו עדיין לא יכולים לדמיין את החיים בשלום ובקהילות, את ההרמוניה והשותפות עם העמים שסובבים אותנו. 

במקום זאת, חשוב למקד את התפילה על דברים חיוביים. דוגמה מעולה לזה היא המיקוד על החטופים שישובו לביתם. אנחנו מאמינים בלב שלם שכל החטופים יחזרו בקרוב לביתם ולכן, אנחנו חייבים למקד בכך את התפילה ולהודות על כך. על הדברים שקל לנו לדמיין, לראות, להתמקד. 

 

אני מאחלת שהתפילה של כולנו תהיה תמיד ממוקדת. גם ברמה האישית, כל אחד והחלום שלו, עם ההודיה שלו והנקודות "התפלות" שלו וגם ברמה הלאומית הגדולה, בתחושת ההגנה שלנו וביכולת שלנו לראות את הדברים הטובים והחשובים שעתידים לבוא. 

 

אוהבת,

רקפת. 

מוזמנים לשתף חברים נוספים על ידי לחיצה על הכפתורים מטה

פייסבוק
וואטסאפ
טלגרם
טוייטר

מאמרים

מסרים

המסר השבועי 12.5.24

יום ראשון 12.5.2024, המסר השבועי מפי מיכאל המלאך הבוקר הגיע אלינו המלאך מיכאל, רגע לפני ערב יום הזיכרון, והעמיק לגבי האחריות הגדולה שיש לנו על האנושות כולה ונתן לנו משימה

קרא עוד »

המסר השבועי 5.5.24

מסר שבועי מפי הרמב"ם  הבוקר הגיעו אלינו הרמב"ם והסבירה לנו כיצד חיוך משפיע על הגוף הפיזי ועל השכל וביקש מאיתנו לחייך דווקא בזמנים קשים. אירועים קרובים: 🌞חניכת ראש חודש אייר

קרא עוד »

המסר השבועי- 7.4.24

יום ראשון, 7.4.2024, מסר מפי מטטרון בנוכחות משה, ישו, מוחמד, מרים ומריה. הבוקר הגיע אלינו מטטרון, בנוכחות משה, ישו, מוחמד, מרים ומריה, עם אחד המסרים הכי משמעותיים שקיבלנו.מטטרון הסביר לנו

קרא עוד »

המסר השבועי 24.3.2034

מסר שבועי מפי רבי נחמן מברסלב הבוקר הגיע אלינו רבי נחמן, לכבוד חג פורים ובתקופה של גלים אנרגטיים כל-כך חזקים, כדי להסביר לנו כמה חשובה המחילה כדי שנוכל לחיות באושר

קרא עוד »

כתיבת תגובה